‏החרדים יתאחדו בחזרה ביום שאחרי הבחירות המקומיות? הפרשנים בוויכוח

I have 342views
במהדורת הבוקר ב'קול חי' עלתה השאלה: האם המפלגות החרדיות יידעו להתאחד בחזרה ביום שאחרי הבחירות המקומיות? • הפרשן אבי בלום, והמגישים בצלאל קאהן ודוד חכם חלוקים בדעותיהם • "צריך לשים על השולחן את האמת - יש כאן אינטרסים כלכליים"

במהדורת הבוקר ב'קול חי' עלתה השאלה האם המפלגות החרדיות יידעו להתאחד בחזרה ביום שאחרי הבחירות המקומיות?

המגיש דוד חכם: "ברור לכם שביום שאחרי הבחירות המקומיות, המפלגות החרדיות לא יחזרו להיות מאוחדות".

הפרשן עו"ד אבי בלום: "לא בהכרח. אם לדוגמה באלעד, ש"ס תנצח בסיבוב הראשון, ובבית שמש שמואל גרינברג יעלה לסיבוב שני – ואז באיזשהי אדיבות של מנצחים ש"ס תגיע עם דגל התורה לעמק בשווה. הכול פתוח. מזכיר לכם מה היה בעיריית ירושלים אחרי פרשת החינוך העצמאי, אף אחד לא האמין שפרוש וגור יוכלו לרוץ ביחד – ובסוף התגברו".

"מה שיהיה בבחירות האלו לרשויות המקומיות", המשיך בלום, "נכון שזה בין קהילות ואנחנו רואים שהאדמו"רים יורדים לשטח, זו אמירה אבל גם לא מאפשר לאף אחד לפתוח פה ולרדת מתחת לחגורה כי כשמגיע אדמו"ר או רב אתה לא יכול לרדת לפסים האלה. וזה דווקא אולי כן מאפשר ביום שאחרי כן לחזור להתאחד, שכל אחד יוכיח כעת את משקלו. אם על זה הם יילכו לפיצול (בבחירות לכנסת) כמו המפלגות הערביות ונפסיד קולות, שאף אחד לא ידמיין שאריה דרעי יכניס נציג ויז'ניץ לרשימה שלו כי הוא יבריח קהל מסורתי. אז איזה זכות קיום יש להם בתקופה כזאת?".

בצלאל קאהן: "אני חושב שאחרי הבחירות המקומיות האווירה תהיה שונה, כי עכשיו אין סכסוך ברמה האישית אלא ברמה הפוליטית בלבד. ולכן זה לא אמור להשפיע על היום שאחרי, בהקשרים הארציים. וגם – בנושאים שבאמת חשובים לציבור החרדי, הנציגים שלנו יודעים לעבוד ביחד ולהגיע לסיכומים. כי בסוף בסוף יש להם אחריות". בלום: "זה נכון גם בניהול הערים. אמרו שדגל תעשה גוש חוסם ולא תאפשר לחנוך זייברט להתקדם. הרי אנחנו יודעים שזה לא יקרה, למה? כי יש עכברים ברחובות והציבור לא פראייר, ואנשים לא יתנו לשתק את שירותי העירייה".

חכם: "אתם נאיביים מדי, שכחתם מה היה בבני ברק לפני 20 שנה? באלעד כשהיו שם ראשי ערים מש"ס איך שיתקו את העיר? כלומר, לא משנה מי ינצח בבני ברק, אלעד ובית שמש – גוש חוסם או לא גוש חוסם – אם זה בסוף כתולדה מסכסוך ופילוג כמו מה שקורה עכשיו, הצד המפסיד לא ייתן לצד המנצח לעבוד וצריך להציף את זה". בלום: "אבל לא הלכו כאן לאיזה משבר אידאולוגי, הרי גם בתוך דגל התורה יש כאלה שישמחו אם המועמדים שלהם יפסידו. בואו נשים את הדברים על השולחן – בסוף יש כאן אינטרסים כלכליים".

//עוד כתבות

כתיבת תגובה